0
Aktor S.A.
2014-2017

Γραμμή Μετρό «Gold Line» στη Doha: Ένα διεθνές έργο -πρόκληση μελέτης-κατασκευής.

Απρίλιος 2014

Η γραμμή του Μετρό «GoldLine» (Χρυσή Γραμμή), γνωστή και ως «Ιστορική Γραμμή», μελετήθηκε ως υποστηρικτικό τμήμα του υπόγειου σιδηροδρομικού δικτύου του κέντρου της πόλης Ντόχα στο Κατάρ. Συγκεκριμένα, η γραμμή εκτείνεται από τον σταθμό Ras aBu Abboud στην ανατολική πλευρά (κοντά στο Διεθνές Αεροδρόμιο Hamad), διασχίζει τον Κεντρικό Σταθμό Msheireb και φθάνει έως την Sport City στα δυτικά (κοντά στο Aspire Zone). H Gold Line αποτελείται από 10 σταθμούς, συγκεκριμένα τους  Ras aBu Abboud, Εθνικό Μουσείο του Qatar, Souq Waqif, Bin Mahmoud, Al Sadd, Joaan, Al Sudan, Al Waab, Sport City και Al Aziziyah. Το συνολικό μήκος της γραμμής φτάνει τα 32 χλμ.

Η σύμβαση μελέτης - κατασκευής της «Gold Line» ανατέθηκε από την Qatar Rail  στην κοινοπραξία ALYSJ με Leader την ΑΚΤΩΡ και με τη συμμετοχή των εταιρειών L&T, YapiMerkezi, STFA και Al Jaber Engineering.

Όλες οι εργασίες που πραγματοποιούνται, γίνονται βάσει των υψηλότερων προδιαγραφών. Θα δοθεί προτεραιότητα στους κανονισμούς Υγιεινής & Ασφάλειας καθώς και στις περιβαλλοντικές διατάξεις, ενώ ο αειφόρος σχεδιασμός θα τονιστεί περαιτέρω με την εφαρμογή του Παγκόσμιου Συστήματος Αξιολόγησης Βιωσιμότητας (GSAS), το οποίο αφορά εξειδικευμένη μεθοδολογία η οποία είναι κατάλληλη για το μοναδικό περιβάλλον του Κόλπου.

Επιπλέον, μέχρι τώρα, ο στόχος της Κοινοπραξίας για πάνω από 8 εκ. ανθρωποώρες, χωρίς κανενός είδους εργατικό ατύχημα (LTI) έχει επιτευχθεί. Το εντυπωσιακό αυτό ορόσημο έχει επιτευχθεί μέσα από τις συνεχείς προσπάθειες, την αφοσίωση, τη σκληρή δουλειά και συνεργασία όλων των εργαζομένων για την ομαλή εξέλιξη του Έργου.
Η γραμμή του Μετρό «Gold Line»  αποδείχθηκε πολύ απαιτητική και, όπως πολύ εύστοχα σχολίασε ο κος Δημήτριος Καλλιτσάντσης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, στην εκδήλωση για την τελετή έναρξης εργασιών του πρώτου TMB, που έγινε στο Αεροδρόμιο CityNorth στις 22 Φεβρουαρίου «στη διεθνή αγορά των έργων υποδομής, πολύ σπάνια ένα έργο τέτοιου μεγέθους και πολυπλοκότητας, που κατασκευάζεται σε μία τόσο πολυπληθή και ζωντανή πόλη, όπως είναι η Ντόχα, έχει καταφέρει να πετύχει τον απαιτητικό και αυστηρό σε χρονοδιάγραμμα στόχο που έχει τεθεί, όπως αυτό».  

Πρόσφατα, σε συνέχεια της επίσκεψης του Πρωθυπουργού στο εργοτάξιο Al Qassar, η Qatar Rail Communications Department έδωσε συνέντευξη τύπου με σκοπό την ενημέρωση του κοινού για την εξέλιξη του Έργου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Abdulla Abdulaziz T AlSubaie ανακοίνωσε, σε σχέση με την πρώτη φάση των έργων Μετρό στη Ντόχα, την ολοκλήρωση τμήματος της σήραγγας μήκους 20 περίπου χλμ (σε σύνολο 113 χλμ)

Όσον αφορά τα αριθμητικά στοιχεία που έχουν γνωστοποιηθεί, 150 μέτρα αντιστοιχούν στο τελευταίο πακέτο της γραμμής Μετρό «Gold Line» που πρόκειται να ανατεθεί, καθώς 6 μηχανήματα ΤΒΜ, βρίσκονται ήδη σε λειτουργία στις σήραγγες Lusail, Sharq, Al Saad, Al Waab, Al Sailiya και Ras abu Abboud, τα οποία φθάνουν σε βάθος έως και 20 μέτρα. 

Οι εργασίες κατασκευής της γραμμής Μετρό «Gold Line» στη Ντόχα αναμένονται να ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2018.

More News